Tècnic/a arxivista. Programa Joves en pràctiques. Interessats enviar CV a oferteslabisbal.soc@gencat.cat, oferta 31445.
Oferta #240450
Categoria
Població:
Anys d'experiència
Descripció:
El Consell Comarcal del Baix Empordà requereix d'una persona tècnica per donar suport a l’organització i conservació dels fons documentals per ser utilitzats per a la gestió administrativa, la informació i la investigació.
Experiència / Requisits sol·licitats
Grau Universitari en Informació, Documentació, Història, Humanitats, Dret o assimilat / Nivell C Català / Carnet B
Competències bàsiques: Capacitat de resolució de problemes en entorns nous, capacitat de reflexió sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis , capacitat de comunicació, capacitat de nous aprenentatges i autonomia; Competències tècniques: comprensió dels conceptes i fonaments de l'arxivística. Coneixement de les bases del dret i el règim jurídic dels documents en organitzacions públiques i privades. Capacitat de treball amb les fonts, mètodes , eines informàtiques i tècniques d'investigació científica pròpies de l'arxivística, capacitat d'avaluació i selecció d'eines informàtiques de gestió documental d'arxius segons el seu ús i necessitats, capacitat d'anàlisis de l'estructura i el funcionament d'organitzacions públiques i privades. Utilització de sistemes de gestió de la informació i el coneixement. Reconèixer les condicions de preservació de cada tipus de suport documental, dissenyar sistemes de classificació dels documents, capacitat per analitzar l' estructura dels documents electrònics, Aplicar els requisits i estàndards (integritat, autenticitat, preservació, metadades...) en la gestió de documents electrònics;Competències transversals: Capacitat de raonar críticament i demostrar compromís ètic i social i tenir respecte a la diversitat ia la multiculturalitat. Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió. Comunicar coneixements de forma oral i escrita. Treballar en equips de forma interdisciplinària. Adaptar-se a noves situacions, tenir capacitat de lideratge i iniciativa. Generar propostes innovadores i competitives.
D’acord amb l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, modificada per l’Ordre EMT/213/2023, d'1 de setembre, les persones joves destinatàries dels contractes de treball subvencionats han de complir els següents requisits: Ser persones joves menors de 30 anys; Estar inscrites a l’OTG com DONO; Tenir la capacitat per formalitzar un contracte de treball formatiu per a l’obtenció de la pràctica professional en el moment de la seva signatura; Estar registrades en el Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil amb la condició de beneficiari.
Tasques:
Vetllar per la bona conservació de la documentació, controlant la temperatura i humitat dels dipòsits i buidant els deshumidificadors.
Recollir la correspondència del CCBE. Realitzar el control dels indicadors interns de l´arxiu. Gestionar els ingressos de la documentació semiactiva i inactiva que s´ha de conservar a un arxiu comarcal, en virtut de la Llei 10/2001 d'arxius i gestió de documents.
Acordar i coordinar les transferències internes de documentació de les Àrees del Consell cap a l´arxiu del CCBE o a ACBE.
Gestionar els préstecs del CCBE i l´espai del dipòsit d´arxiu. Assessorar i organitzar la documentació semiactiva, activa i inactiva de les administracions locals de la Comarca. Confeccionar el calendari de conservació i eliminació de la documentació, aplicant les Taules d´Avaluació Documental. Preservar, conservar i restaurar la documentació conservada a ACBE i al CCBE.
Mantenir actualitzats els inventaris o catàlegs documentals i carregar l´arxiu en línia per a la seva difusió. Digitalitzar documentació i gestionar el tractament de la imatge dels documents amb valor històric. Coordinar i actualitzar el mòdul arxivístic del gestor documental del CCBE. Dissenyar i implementar el sistema de gestió documental en suport paper i electrònic. Realitzar l´atenció telefònica i telemàtica de consultes i préstecs, tant dels usuaris com de l´administració. Atendre presencialment als usuaris a l´Arxiu Comarcal del Baix Empordà. Donar suport per a la implementació de sistemes de gestió documental i administració electrònica en les administracions públiques de la Comarca: donar eines arxivístiques a través de sessions de formació, treball in situ i assessorament. Organitzar, assignar funcions i supervisar al personal provinent dels Plans d´Ocupació. Realitzar sessions de planificació per a la correcta gestió de l´arxiu al personal administratiu i subaltern adscrit a l'arxiu. Exercir de nexe entre la empresa externa que gestiona la protecció de dades i el CCBE. Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït/da. Complementàriament realitzar altres tasques d'administració i gestió d'altres àrees. la persona tècnica formarà part de l'Àrea de Secretaria.