Tècnic/a arxivista. Programa Joves en pràctiques. Interessats enviar CV a oferteslabisbal.soc@gencat.cat, oferta 31445.

Administració local

Oferta #240450

Data de publicació: 30/12/2024

Categoria

Administració pública - Administració local

Població:

La Bisbal d'Empordà

Anys d'experiència

No cal experiència

Descripció:

El Consell Comarcal del Baix Empordà requereix d'una persona tècnica per donar suport a l’organització i conservació dels fons documentals per ser utilitzats per a la gestió administrativa, la informació i la investigació.

Experiència / Requisits sol·licitats

Grau Universitari en Informació, Documentació, Història, Humanitats, Dret o assimilat / Nivell C Català / Carnet B
Competències bàsiques: Capacitat de resolució de problemes en entorns nous, capacitat de reflexió sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis , capacitat de comunicació, capacitat de nous aprenentatges i autonomia; Competències tècniques: comprensió dels conceptes i fonaments de l'arxivística.  Coneixement de les bases del dret i el règim jurídic dels documents en organitzacions públiques i privades. Capacitat de treball amb les fonts, mètodes , eines informàtiques i tècniques d'investigació científica pròpies de l'arxivística, capacitat d'avaluació i selecció d'eines informàtiques de gestió documental d'arxius segons el seu ús i necessitats, capacitat d'anàlisis de l'estructura i el funcionament d'organitzacions públiques i privades. Utilització de  sistemes de gestió de la informació i el coneixement. Reconèixer les condicions de preservació de cada tipus de suport documental, dissenyar sistemes de classificació dels documents, capacitat per analitzar l' estructura dels documents electrònics, Aplicar els requisits i estàndards (integritat, autenticitat, preservació, metadades...) en la gestió de documents electrònics;Competències transversals:  Capacitat de raonar críticament i demostrar compromís ètic i social i tenir respecte a la diversitat ia la multiculturalitat. Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió. Comunicar coneixements de forma oral i escrita. Treballar en equips de forma interdisciplinària. Adaptar-se a noves situacions, tenir capacitat de lideratge i iniciativa. Generar propostes innovadores i competitives.

D’acord amb l’Ordre EMT/214/2021, de 17 de novembre, modificada per l’Ordre EMT/213/2023, d'1 de setembre, les persones joves destinatàries dels contractes de treball subvencionats han de complir els següents requisits: Ser persones joves menors de 30 anys; Estar inscrites a l’OTG com DONO; Tenir la capacitat per formalitzar un contracte de treball formatiu per a l’obtenció de la pràctica professional en el moment de la seva signatura; Estar registrades en el Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil amb la condició de beneficiari. 

Tasques:

Vetllar per la bona conservació de la documentació, controlant la temperatura i humitat dels dipòsits i buidant els deshumidificadors.
Recollir la correspondència del CCBE.  Realitzar el control dels indicadors interns de l´arxiu. Gestionar els ingressos de la documentació semiactiva i inactiva que s´ha de conservar a un arxiu comarcal, en virtut de la Llei 10/2001 d'arxius i gestió de documents.
Acordar i coordinar les transferències internes de documentació de les Àrees del Consell cap a l´arxiu del CCBE o a ACBE. 
Gestionar els préstecs del CCBE i l´espai del dipòsit d´arxiu.  Assessorar i organitzar la documentació semiactiva, activa i inactiva de les administracions locals de la Comarca. Confeccionar el calendari de conservació i eliminació de la documentació, aplicant les Taules d´Avaluació Documental. Preservar, conservar i restaurar la documentació conservada a ACBE i al CCBE.
Mantenir actualitzats els inventaris o catàlegs documentals i carregar l´arxiu en línia per a la seva difusió. Digitalitzar documentació i gestionar el tractament de la imatge dels documents amb valor històric. Coordinar i actualitzar el mòdul arxivístic del gestor documental del CCBE.  Dissenyar i implementar el sistema de gestió documental en suport paper i electrònic.  Realitzar l´atenció telefònica i telemàtica de consultes i préstecs, tant dels usuaris com de l´administració.  Atendre presencialment als usuaris a l´Arxiu Comarcal del Baix Empordà. Donar suport per a la implementació de sistemes de gestió documental i administració electrònica en les administracions públiques de la Comarca: donar eines arxivístiques a través de sessions de formació, treball in situ i assessorament. Organitzar, assignar funcions i supervisar al personal provinent dels Plans d´Ocupació. Realitzar sessions de planificació per a la correcta gestió de l´arxiu al personal administratiu i subaltern adscrit a l'arxiu. Exercir de nexe entre la empresa externa que gestiona la protecció de dades i el CCBE. Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït/da. Complementàriament realitzar altres tasques d'administració i gestió d'altres àrees. la persona tècnica formarà part de l'Àrea de Secretaria.

Vehicle propi:

No

Carnet de conduir

No

Carnet de conduir

Sou mensual:

1.200 - 1.500 €

Jornada laboral:

Jornada completa intensiva de matins

Tipus del contracte:

Per determinar

Idiomes

Nivell d'Informàtica

Nivell usuari
Ajuntament de Pals
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Ajuntament de Palafrugell
Ipep
Ajuntament de Calonge